شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس آباد

شهرک صنعتی شمس آباد ، بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران که در جنوب استان تهران با وسعتی بالغ بر ۳ هزار هکتار واقع شده است.

موقعیت مکانی شهرک صنعتی شمس‌آباد در کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران – قم، در مجاورت شهر حسن آباد، در فاصله ۵کیلومتری از فرودگاه بین المللی امام خمینی و فاصله ۸کیلومتری از اولین ایستگاه راه آهن تهران می‌باشد.

عملیات اجرایی شهرک صنعتی شمس‌آباد در سال ۱۳۷۲ با وسعتی بالغ بر سه هزار هکتار به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی ایران و خاورمیانه پایه‌گذاری گردید. در حال حاضر کلیه زمین‌های صنعتی آن با ۲۳۰۰ قرار داد منعقده واگذار گردید که در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی فعال در این شهرک بالغ بر ۱۴۰۰ واحد صنعتی بوده و وسعت زمین‌های صنعتی به دوبخش با مقدار ۹۰۰ هکتار آن طرح موجود و ۸۰۰ هکتار آن در طرح توسعه است.

راه‌ های دسترسی به شهرک صنعتی شمس آباد

سه راه دسترسی از شهر تهران برای این شهرک صنعتی وجود دارد.

  • اولین مسیر مربوط به اتوبان تهران-قم می‌باشد که در واقع پس از فرودگاه امام خمینی، دومین خروجی به سمت شهرک صنعتی شمس آباد خواهد بود.
  • مسیر دوم از طریق جاده قدیم قم بعد از شهر حسن آباد می‌باشد. بعد از این منطقه شما به راحتی می‌توانید به این شهرک دسترسی داشته باشید.
  • اگر هم قصد دارید از شهرهای اطراف به این منطقه برسید، می‌توانید به ایستگاه مترو در مناطق شهر ری و شاهد، مراجعه کنید. در ایستگاه خط شهرری، تاکسی‌هایی وجود دارند که به راحتی شما را به شهرک صنعتی شمس آباد می‌برند.

 

فاصله شهرک صنعتی شمس آباد تا تهران

این شهرک صنعتی تقریباً فاصله نزدیکی به شهر تهران دارد. اگر شما بخواهید به صورت عادی و با تاکسی از شهر تهران به سمت این شهرک بروید، حدود ۵۳ کیلومتر باید بپیمایید که این مسافت برای شما تقریباً برابر با ۵۰ دقیقه خواهد بود. البته باید گفت این شهرک صنعتی ایستگاه‌های مخصوص به خود را دارد که پرسنل و نیروی کار همه روزه می‌توانند در ایستگاه‌های خط حاضر شوند و به محل کار خود بروند.

 

برخی از برندهای معتبر و معروف که در شهرک صنعتی شمس‌آباد 

بلور نوری تازه ، دكمه صدفی ايران ، هوا فضايی درنا ، كوره هاي صنعتی ايران ، تجهيزات نفت ، فولاد بست ايرانيان ، كارگلاس و….

شماره تماس شهرک صنعتی شمس آباد

02156232494